KOHTEESSA
MIXX
TRAVELS SERVICE:
Meillä on skandinaavioppaat useassa kohteessa. Saapuessasi he toivottavat sinut tervetulleeksi aivan lentokentän ulkopuolella ja ohjaavat sinut bussille, jos olet ostanut kuljetuksen. Saapumisen jälkeisenä päivänä oppaat pitävät hotellitapaamisen - näet milloin löydät oppaan hotellistasi täältä: enjoy.mixxtravel.com/fi
Huomaa, että joissakin kohteissamme on rajoitettu opaspalvelu tai kohde on omatoimikohde. (Alanyan keskustan ulkopuolella sijaitseviin hotelleihin ei välttämättä järjestetä hotellipäivystyksiä).
Oppaamme ovat aina tavoitettavissa puhelimitse, numero löytyy lipusta/matkustusasiakirjasta ja täältä: enjoy.mixxtravel.com/fi
SISÄÄN-/ULOSKIRJAUTUMINEN
Kansainvälisten hotellisäännösten mukaan sisäänkirjautuminen alkaa klo 15 saapumispäivänä. Tämä koskee myös, jos saavut kohteeseen yöllä tai aikaisin aamulla saapumispäivänä.
Samojen säännösten mukaan uloskirjautuminen tapahtuu viimeistään klo 12 paluupäivänä, joskus jopa aikaisemmin. Tämä syystä, että huone valmistellaan seuraavaa vierasta varten. Tämä pätee, vaikka lähtösi olisi vasta illalla tai yöllä. Toisinaan matkatavaroista tulee huolehtia itse uloskirjautumisen jälkeen.
Voit mahdollisesti sopia hotellin kanssa aikaisesta sisäänkirjautumisesta/ myöhäisestä uloskirjautumisesta maksamalla lisämaksun. Tämä pitää sopia paikan päällä. Matkaasi kuuluvat ruokailut päättyvät paluupäivänä normaalisti myös klo 12:00.
Esim. jos lentopäivät ovat 3.6-11.6, hotellihuone on varattu käyttöösi 3.6-10.6. Tämä tarkoittaa sitä, että huone on käytössäsi hotelliin saavuttaessa, mutta uloskirjautuminen tapahtuu 10.6 klo 12.00.
Lento- ja hotellipäivät lukevat matkalipussasi.
RETKET
Monessa kohteessamme on tarjolla retkimahdollisuuksia. Jos haluat osallistua retkille, ota yhteyttä oppaisiimme
kuljetusbussissa, hotellipäivystyksellä tai palvelupuhelimitse. Retket maksetaan käteisellä
paikallisessa valuutassa, Euroissa, tai tietyillä maksukorteilla joko
kohdetoimistossa tai suoraan oppaille. Retkien tiedot ja hinnat, jotka ovat
esitteessämme, ovat vain suuntaa antavia, ja ne voivat muuttua sesongin aikana.
Kiertomatkoilla, retkillä ja muissa aktiviteeteissa on suomalainen,
skandinaavinen tai paikallinen englantia puhuva opas. Pidätämme oikeuden
muutoksiin ja tarvittaviin toimenpiteisiin sään tai muiden syiden estäessä
retken toteutumisen tai jos osanottajamäärä on liian pieni (vähintään 10
maksavaa asiakasta)
Alle 3 -vuotiaat lapset pääsevät retkille ilmaiseksi, mutta heillä ei ole omaa istuinpaikkaa bussissa. Lapsihinta koskee 3 – 12 -vuotiaita lapsia. Tämä pätee, ellei retkiohjelmassa toisin mainita.
Peruutus
Retken ostosta saatu pääsylippu on palautettava oppaalle peruutuksen ja hyvityksen yhteydessä.
Hyvitykset retken peruutuksesta:
- Yli 48 tuntia ennen retkeä, koko summa palautetaan.
- 24 – 48 tuntia ennen retkeä puolet summasta palautetaan.
- Jos retken alkuun on alle 24 tuntia, palautusta varten on esitettävä lääkärintodistus. Vain henkilö, jolla on lääkärintodistus saa koko summan takaisin ja kanssamatkustajat puolet summasta. Jos sairastunut on lapsi, silloin myös kanssamatkustajat saavat hyvityksen.
Peruttu retki
Jotkut retket voidaan peruuttaa huonon sään vuoksi ja joissakin retkissä tarvitsemme vähimmäismäärän osallistujia, jotta retki voidaan suorittaa. Jos retki perutaan, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian ja maksettu summa palautetaan kokonaisuudessaan.
Retkelle lähtö
Nouto retkille tapahtuu hotellin vastaanotosta ja noutoaika ilmoitetaan retkivarauksen yhteydessä. Kannattaa olla valmiina 15 minuuttia ennen noutoaikaa. Jos kuljetus ei ole tullut 15:n minuutin sisällä sovitusta noutoajasta, kehotetaan soittamaan välittömästi palvelupuhelimeen.
LENTOKENTTÄKULJETUKSET
Kuljetukset
lentokentän ja hotellin välillä eivät sisälly matkan hintaan, mutta ne voidaan ostaa varauksen yhteydessä. On tärkeää että menet matkatavarat
saatuasi suoraan bussille. Bussit odottavat vain rajallisen ajan. Jos jostain
syystä joudut odottamaan passintarkastuksessa, matkatavara-aulassa tms. pyydä
toista matkustajaa ilmoittamaan oppaalle myöhästymisestä tai soita
palvelunumeroon jonka löydät matkalipusta.. Siksi suosittelemme että viisumit
jne. ovat valmiina jo ennen lähtöä. Matkatoimisto ei ole vastuussa jos tulet
myöhässä lentokenttäbussille eikä tarjoa korvausta jos joudut ostamaan muun
kuljetuksen.
Yksityiskuljetus
tarkoittaa, että sinä ja matkaseurueesi kuljetetaan autolla tai bussilla
lentokentältä hotellille sen mukaan, kuinka monta teitä on. Hinta on
kokonaishinta. Kuljettaja odottaa sinua lentokentällä nimikyltin kanssa (tai opas ohjaa autolle) ja ajaa
teidät suoraan hotellille. Yksityiskuljetuksen voi tilata enintään 12
henkilölle.
Lentokenttäkuljetusten aikana olet vastuussa omista matkatavaroistasi. On sinun
vastuullasi varmistaa, että matkatavarat on sijoitettu linja -auton
tavaratilaan ja että matkatavarat, päällysvaatteet ym. eivät unohdu bussiin.
Kun poistut bussista, huolehdi siitä, että otat oikean matkalaukun. Jos otat
vahingossa väärän matkalaukun, on sinun vastuullasi varmistaa, että matkalaukku
toimitetaan oikealle omistajalle ja olet vastuussa kaikista tähän liittyvistä
kuluista.
Lentokenttäkuljetus pitää ostaa ennen lähtöä. Emme
voi taata, että bussissa on tilaa, jos kuljetusta ei ole varattu etukäteen. Lisää kuljetuksesta: Kuljetushinnat
Jos olet varannut pelkät lennot ja kuljetuksen, löydät jättö-/hakupaikan täältä: Kuljetus kohteessa
Kun olet lähdössä takaisin kotimaahan lomasi jälkeen, sinut haetaan samasta paikasta kuin kohteeseen saavuttaessa. Kotimatka hakuaika on näkyvillä noin 24 tuntia ennen hakua osoitteessa: kotimatka.mixxtravel.fi.
Jos et löydä kuljettajaa tai opasta viimeistään 15 min. kohteeseen saapumisesi tai kotimatka hakuajan jälkeen, ota yhteyttä oppaaseen puhelimitse. Puhelinnumero on näkyvillä Mixxtravel matkalipussasi.
Varattua ja maksettua kuljetusta ei voi peruuttaa.
Rajallisen tavaratilan vuoksi kuljetusbussilla ei ole mahdollista tuoda polkupyöriä, surffi- ja paddlelautoja ja muita suuria matkatavaroita. Huomaathan, jos matkatavarasi ylittävät sallitun määrän, sinut voidaan hylätä kuljetuksesta.
Sylilapsen/taaperon turvaistuinta ei voi tilata ennakkoon kuljetukselle.
VIRHEET JA EPÄKOHDAT
Jos
tunnet että jokin on mennyt pieleen, älä menetä omia tai matkakumppanisi
hermoja, vaan ota yhteyttä oppaisiin. He yrittävät mielellään ratkaista asian
jo paikan päällä, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Katso myös “Matkaehdot" valitusmenettelyistä. Oppaan puhelinnumeron löydät Mixxtravel matkalipustasi. Huomaathan, että jos et ole ottanut yhteyttä oppaisiimme kohteessa, sattaa tämä vaikuttaa mahdollisen palautteen käsittelyyn/korvauspyyntöön.
VIINIÄ & KUKKIA / PALVELUTILAUS
Haluatko
yllättää matkakumppanisi tai jonkun, joka matkustaa meidän kanssamme
merkkipäivän tai muun tärkeän tilaisuuden johdosta? Ota yhteys matkamyyjiimme,
he auttavat sinua.
KORKEA- / MATALASESONKI
Hotelleillamme
ja kohteillamme on erilainen luonne matkustettaessa korkea- tai matalasesongin
aikaan.
Korkeasesonki
on normaalisti kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Suosittelemme että valitset
matalasesongin aikana sekä korkeasesongin alussa ja lopussa parempitasoisen
hotellin. Monet pienet hotellit Välimeren alueella lämmitetään
aurinkoenergialla ja siksi saattaa sekä lämpöä että lämmintä käyttövettä olla
saatavilla rajoitetusti. Useiden hotellien huoneissa on ilmastointi. Niitä voidaan
käyttää myös huoneen lämmittämiseen. Huomaathan, että ilmastointi on yleensä
maksullinen. Matalasesongin aikana monet hotellit sulkevat ulkorakennukset ja
-palvelut, kuten ravintolat, uima-altaat, vesiliukumäet, jne. Hotellien viihde-
ja aktiviteettitarjonta on vähäisemmän asiakasmäärän johdosta myös hyvin
rajoitettua.
Huomioithan
myös että monet alueen ravintolat, baarit jne. voivat olla suljettuina
matalasongin aikana, ja kohteet ovat yleensäkin rauhallisempia niinä aikoina,
jolloin alueella ei ole paljon matkailijoita.
VILINÄÄ JA VILSKETTÄ
Suurimmassa osassa turistikohteista on paljon elämää ja vilskettä. Hotellia ympäröiviltä kaduilta, läheisistä hotelleista, hotellin omista palveluista, paikallisesta elämästä, eläimistä jne. saattaa kantautua kovaa ääntä (myös öisin), vaikka sitä ei ole erikseen kerrottu hotellikuvauksessa. Keskustassa sijaitsevien hotellien ympäristössä on luonnollisesti elämää, liikennettä, ravintoloita, baareja jne. Useimmissa kohteissa rakennetaan myös jatkuvasti uutta, ja rakentamisesta saattaa kantautua meteliä. Paikallisviranomaiset ilmoittavat meille hyvin harvoin etukäteen näistä rakennustöistä. Meillä ei ole mahdollisuuksia puuttua näihin rakennustöihin emmekä siksi voi olla vastuussa niiden aiheuttamasta häiriöstä. Suurimmat rakennustyöt tehdään toki matalasesongin aikana.
ELÄIMET JA HYÖNTEISET
Huolimatta
hotellien tasosta, saattaa huoneessasi/huoneistossasi esiintyä hyönteisiä,
kuten muurahaisia, hyttysiä, torakoita jne. Ilmoita tällöin oppaille tai
hotellin vastaanottoon, jotta he voivat aloittaa hyönteisten karkotuksen. Voit
suojautua hyttysten pistoilta käyttämällä hyttyskarkotetta, jota on saatavilla
apteekista tai suuremmista kaupoista. Irrallaan juoksevat koirat voivat
haukkua, emmekä me voi asialle mitään. Hotellialueella voi myös olla kissoja.
Toivomme ettei niitä ruokita! Useissa hotelleissa on avoimia ulkoravintoloita
ja voi olla vaikeaa pitää lintuja ja kissoja pois ravintola-alueelta. Mixx
Travel ei ole korvausvastuullinen tässä yhteydessä.
SAIRAUDET JA VARKAUDET
Jos sairastut,
joudut onnettomuuteen tai ryöstön uhriksi - ota välittömästi yhteys
oppaisiimme. He auttavat sinua kaikissa käytännön toimissa, kuten
lääkärikäynneissä, rikosilmoituksissa jne. Muista aina pyytää kirjallinen
todistus, jos aiot vaatia korvausta esim. vakuutusyhtiöstä kotiinpaluusi
jälkeen. Me emme sitoudu säilyttämään näitä dokumentteja. Olet itse vastuussa
arvotavaroistasi, rahoistasi ja passistasi matkan aikana. Mixx Travel ei ole
vastuussa arvotavaroistasi jos ne katoavat esimerkiksi hotellin tallelokerosta
tms.
HUONO VATSA
Vatsavaivat ovat yleisimpiä sairauksia ulkomaan matkailijoiden keskuudessa.
Huono vatsa voi johtua monista syistä: liikaa kylmiä juomia, huono
käsihygienia, ilmastointilaitteiden liiallinen käyttö tai eri bakteerikanta.
Kaikkien kohteidemme hotellit, keittiöt, ruoka, baarit ym. tarkastetaan säännöllisesti
paikallisten terveysviranomaisten toimesta. Jos onnettomuus sattuu, ota
välittömästi yhteyttä oppaisiimme, jotta he voivat järjestää sinut lääkärille.
Muista, että tarvitset asiakirjoja, jos haet kotiin palattuasi korvausta
sairauden vuoksi menetetystä lomasta.
OSTOKSET
Me
emme vastaa ostoksistasi, tai jos olet mielestäsi tullut petetyksi
kaupanteossa. Emme ota vastuuta myöskään kaupanteosta suosittelemissamme
liikkeissä. Suositukset perustuvat hyviin kokemuksiin ja hyvään maineeseen.
Emme myöskään neuvottele puolestasi suosittelemistamme liikkeistä ostetttujen
tavaroiden mahdollisista korjauksista - riippumatta oppaiden tai myyjän
antamista tiedoista. Sinun tulee olla tarkkana tullimääräysten noudattamisessa,
varsinkin jos ostat suuria määriä tavaroita ja haluat kuljettaa ne Suomeen. Me
emme vastaa mistään tuotteista ja tavaroista, jotka kuljetat Suomeen.
TUOTEVÄÄRENNÖKSET
Monissa
kohteissa, erityisesti markkinoilla ja basaareissa, on laaja valikoima
tunnettujen merkkituotteiden kopiota, esimerkiksi vaatteita, kenkiä, laukkuja,
silmälaseja jne. Tavarat ovat usein hyvin halpoja ja huonolaatuisia! Ole
tarkkana, ettet sekoita aitoja tuotteita väärennöksiin. Muistathan, että on
ankarasti kiellettyä tuoda tuoteväärennöksiä kotimaahan. Mixx Travel ei vastaa
Suomeen viemistäsi tuotteista tai tavaroista!
HISTORIALLISET LÖYDÖKSET
Turkista
on kiellettyä viedä pois historiallisia ja arkeologisia esineitä, mukaan
luettuna kivet, jos niistä ei ole kirjallista lupaa. Rikkomuksista voi seurata
sakkoja ja vankilatuomio. Mixx Travel ei ole vastuussa tällaisista tapauksista.
ESITTEEN JA
KOTISIVUJEN KUVAT
Jotkut
kotisivujen kuvat on otettu laajakulmaobjektiivilla. Tästä johtuen esim.
uima-altaat ja huoneet näyttävät suuremmilta kuin mitä ne todellisuudessa ovat.
Huonekuvissa voi olla suuriakin eroja sisustuksessa, ulkonäössä, huonekaluissa
jne. Huomaathan, että hotelli ei välttämättä majoita sinua huoneeseen, jonka näet kuvissa.
MAJOITUS
Budjetti- ja ekonomihuoneet
Joissakin
hotelleissa voit valita budjettihuoneen tai -huoneiston. Jos mitään muuta ei
ilmoiteta, vastaa tämä hotellin perushuonetta /huoneistoa. Huoneen sijainti
saattaa olla huonompi, ilman näköalaa, rajoitetulla päivänvalolla
pohjakerroksessa tms. Joissakin budjettihuoneissa ei ole parveketta tai
terassia.
Lomahuoneistot
Asuessasi
huoneistossa, ei majoitukseen sisälly ruokailuja, mutta useimmissa paikoissa
voi aamiaisen ostaa suoraan ravintolasta. Huoneistossa majoittujien kannattaa
ottaa mukaan omaa kahvia, (sekä suodatinsuppilo ja suodatinpaperia, jos huoneiston
varustukseen ei kuulu kahvinkeitintä), sekä hankkia tiskausvälineet ja
WC-paperia. Suurimmassa osassa huoneistoista on saavuttaessa jonkin verran
WC-paperia, mutta loput pitää ostaa itse. Huomioi myös, että keittiövälineitä
on suhteellisen rajoitetusti, eikä esimerkiksi kahvinkeitintä, leikkuulautaa,
kulhoja, vateja eikä leipäveistä ole aina saatavilla. Joistakin
huoneistohotelleista puuttuu myös yhteistilat ja huoneistoissa on
yksinkertainen sisustus.
Studio / Yksiö
Studioissa
on yksi huone, jossa on sänky ja keittomahdollisuus.
Kaksio
Kaksioissa
on makuuhuone ja olohuone, jossa on keittomahdollisuus, Olohuoneessa on lisäksi
yksi tai useampia vuodesohvia.
Kolmio
Kolmioissa
on kaksi makuuhuonetta ja olohuone, jossa on keittomahdollisuus. Olohuoneessa
on lisäksi yksi tai useampia vuodesohvia. Joissakin kolmioissa on erillinen
keittiö.
Huom. hotelleissa ei välttämättä ole ilmastointia yms. yleisissä tiloissa.
HOTELLIKATEGORIAT
X: Halvin majoitustyyppimme. Yksinkertainen hotelli tai
pensionaatti ilman yhteistiloja- kaikissa huoneissa on suihku ja WC.
XX: Samantasoinen
kuin X-tason hotelli, mutta siellä on usein sisääntuloaula tai vastaanotto,
baari ja aamiaisravintola. Joissakin hotelleissa on uima-allas. Jos hotellissa
ei ole yhteistiloja, voi hotellissa olla useampia majoitusvaihtoehtoja kuin
X-tason hotellissa.
XXX: Keskitason
hotelli, jossa on enemmän palveluita, kuten aula, baari, ravintola ja
uima-allas. Kaikissa huoneissa on suihku, WC ja usein parveke.
XXXX: Keskitasoa
parempi hotelli, jossa on hyvät palvelut. Kaikissa huoneissa on suihku ja WC,
usein parveke, TV, minibaari, puhelin ja ilmastointi.
XXXXX: Luksushotelli
monilla mukavuuksilla.
+ Annamme
plussan, jos hotelli on mielestämme hieman annettua luokitusta parempi.
Huomaa, että hotellin luokitus annetaan hotellikokonaisuudelle.
Yleissääntönä: Mitä enemmän palveluita ja tiloja, sitä korkeampi luokitus. Tähtiluokitus ei välttämättä kerro siivouksesta, henkilökunnasta yms., eikä se ole suoraan verrattavissa suomalaiseen/Keski-Eurooppalaiseen tasoon.
KUNTOSALI & FITNESS
Monet hotellit tarjoavat aktiviteetteja, kuten kuntoilua, joogaa, aerobicia tai vastaavia. Osallistuminen on omalla vastuullasi. Hotellin tarjoamat kuntosalit ovat usein pieniä ja niissä on vaatimaton varustus eivätkä ne sovellu aktiiviharrastajalle.
HOTELLISÄÄNNÖT
Suurimmalla
osalla hotelleista ja huoneistoista on omat majoittumis sääntönsä. Useimmissa
hotelleissa ei ole sallittua tuoda huoneisiin tai hotellialueelle ruokia ja
juomia, joita ei ole ostettu hotellista. Joissakin hotelleissa ollaan hyvin
tarkkoja tämän säännön noudattamisessa, ja niissä voidaan jopa takavarikoida
kaikki hotelliin ulkoa tuodut ruoat ja juomat. Huoneisiin/huoneistoihin ei
myöskään saa tuoda vieraita, joita ei mainita osanottajatodistuksessa.
Hotelli/huoneistohotelli
perii todennäköisesti lisämaksua lastensängystä, ilmastoinnista,
tallelokerosta, aktiviteeteista sekä mahdollisista hotellin rakennuksille tai
irtaimistolle aiheutetuista vahingoista. Lisämaksu maksetaan suoraan hotelliin
ennen uloskirjautumista. Joissakin hotelleissa on huoneissa minibaari. Sitä ei
saa käyttää mukana tuotujen juomien tai elintarvikkeiden säilytykseen.
Joissakin hotelleissa peritään sisäänkirjautumisen yhteydessä takuumaksu
(käteisellä tai luottokorttivarauksena) esim. minibaarin käytöstä, ravintola-,
allaspyyhe- tai rantapyyhemaksuista jne. Takuumaksu maksetaan
takaisin/hyvitetään uloskirjautumisen yhteydessä kun kaikki asiakkaalle
kertyneet maksut on maksettu.
MUUT
ASIAKKAAT-MUUT KANSALLISUUDET
Hotelleissamme
majoittuu monen eri ikäisiä sekä eri kansallisuuden omaavia asiakkaita. Mixx
Travel ei saa ilmoitusta yksittäisten hotellien asiakkaiden
kansallisuuksia, emmekä esimerkiksi tiedä majoittuuko hotelliin paljon
lapsiperheitä. Mixx Travel ei ole vastuussa hotellin muiden vieraiden
käyttäytymisestä.
ESTEETTÖMYYS
Kohteitamme ei
voi luokitella esteettömiksi - maasto on usein kumpuilevaa ja jalkakäytävien
reunat hyvin korkeita. Hotelleitamme ja huoneistojamme ei voi myöskään
luokitella esteettömiksi, ellei toisin erikseen mainita hotellikuvauksessa.
Huomioi että
vain harvassa hotellissa ja huoneessa on mm. leveämmät ovisyvennykset,
apuvälineitä WC:ssä, suurempi hissi jne. soveltuakseen esteettömälle liikkumiselle pyörätuolilla. Estettömät hotellit löytyvät useimmiten korkeamman luokituksen
hotelleista.
Ole varaamisen
yhteydessä matkamyyjiimme löytääksemme juuri sinun vaatimuksillesi sopivan
hotellin.
SÄNGYT
Huoneissa,
joissa on kolme sänkyä, saattaa kolmas sänky olla tuotu sinne vain oleskelusi
ajaksi. Huoneessa voi olla ahdasta, ja lisävuode ei useimmiten ole samaa tasoa
kuin muut sängyt. Normaalisti yhdessä huoneessa ei saa yöpyä yli kolmea
henkilöä.
Kaksioiden
lisävuoteet kolmannelle ja neljännelle henkilölle ovat useimmiten olohuoneessa
olevia vuodesohvia.
SIIVOUS
Siivousei
ole verrattavissa skandinaaviseen standardiin. Huoneesi siivous voi tapahtua
joko aamulla tai iltapäivällä. Huone siivotaan normaalisti kolme kertaa
viikossa. Lattiat pestään, kylpyhuone siivotaan yksinkertaisesti, roskakorit
tyhjennetään ja sängyt pedataan. Vuodevaatteet ja pyyhkeet vaihdetaan yleensä
1-2 kertaa viikossa.
Kaikissa
kohteissamme ilmaston kosteus on korkeampi kuin olemme Suomessa tottuneet. Kun
käytetään paljon ilmastointilaitetta, huoneet voivat usein tuntua kosteilta ja
tuoksua tukkoiselta. Ongelma voidaan yleensä korjata huoneen säännöllisellä
tuulettamisella. Paikallista rakennustyyliä ei voi verrata skandinaaviseen
standardiin joten huoneissa voi olla vuotavia ovia ja ikkunoita,
kalkkikerrostumia kylpyhuoneissa jne.
ERIKOISRUOKAVALIO
Osassa hotelleja on mahdollista saada erikoisaterioita (esim. gluteeniton, laktoositon), mutta emme voi taata niiden saatavuutta hotelleissa tai lomakohteissa yleisesti. Mikäli sinulla on erikoisruokavalio, olethan itse yhteydessä suoraan hotelliin saatavuuden ja mahdollisten lisäkustannusten selvittämiseksi.
ATERIAT
Aamiainen (BB)
Aamiaiseen
kuuluu yleensä yhtä lajia leipää, voita, hilloa, kurkkua, tomaattia, yhtä lajia
juustoa ja kahvia/teetä. Suuremmissa hotelleissa aamiainen tarjoillaan
tavallisesti noutopöydästä.
Puolihoito (HB)
Aamiainen
(kuten yllä). Päivällinen tarjoillaan normaalisti noutopöydästä, jossa on
tarjolla 1-2 lämmintä ruokaa ja 1-2 lisuketta. Tarjolla on mahdollisesti myös
jälkiruokaa. Juomat eivät kuulu hintaan-koskee myös vettä. Sesongin ulkopuolella ateriat voidaan
tarjoilla annoksina lautaselle.
All Inclusive (AI)
Aamiainen,
lounas ja päivällinen, sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina
aikoina. Huomioi, että mitä korkeamman tasoisen hotellin valitset, sitä
suurempi valikoima ruokia ja juomia on yleensä tarjolla. Joissakin hotelleissa
on lisäksi tarjolla välipaloja, jäätelöä jne. Tämä selviää hotellikuvauksesta.
Ultra All Inclusive (UAI)
Aamiainen,
lounas ja päivällinen. välipaloja ja mahdollisesti jäätelöä päivän kuluessa
sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina aikoina. Saattaa
sisältää myös tiettyjä kansainvälisiä juomalaatuja. UAI hotelleissa on
saatavilla juomia ja välipaloja vuorokauden ympäri.
Ruoka- ja juomatarjonta riippuu luonnollisesti hotellin tasosta.
Tämä tarkoittaa että kolmen tähden hotellin All Inclusivea ei voi verrata
viiden tähden hotellin vastaavaan. Tarjonta vaihtelee jonkin verran eri
hotellien välillä: Joissakin luksushotelleissa on tarjolla mahtavia
noutopöytiä, joissa on laaja tarjonta, erillisiä noutopöytiä lapsille,
erilaisia välipaloja aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan ja jäätelöä koko
päivän. Keskitason hotellissa noutopöytä on yksinkertaisempi, ja siinä on usein
tarjolla muutamia ruokalajeja. Välipaloja ja jäätelöä on harvoin tarjolla.
Huomioi, että
hotelli voi muuttaa AI- ja UAI-tarjontaansa sesongin aikana ilman että Mixx
Travelilla on mahdollista vaikuttaa asiaan. On tavallista, että hotelli asettaa
All Inclusivessa ja Ultra All Inclusivessa rajoituksia kuinka monta juomaa saa
hakea kerrallaan, ja useimmissa hotelleissa on käytettävä hotellin AI / UAI
-ranneketta. Juomia tarjoillaan normaalisti muovimukeista - myös viiniä, olutta
ja alkoholijuomia. Aterioita ja juomia ei yleensä tarjoilla pöytiin. Hotelleissa, joissa jäätelö sisältyy, on se tavallisesti
kerran viikossa tai tiettyinä aikoina, kuten tunnin ajan joka iltapäivä. Nämä
ovat hotellien asettamia sääntöjä, joihin Mixx Travel ei voi vaikuttaa.
INTERNET
WiFi
on tarjolla useimmissa hotelleissa (katso hotellikuvaukset). Sinun on kuitenkin
hyvä tietää että yhteys katkeilee helposti ja se on hyvin hidas, varsinkin
aikoina, jolloin se on samanaikaisesti monien käytössä.