MATKAN JÄLKEEN
UNOHTUNEET MATKATAVARAT
Unohtuneita
matkatavaroita tulee tiedustella heti kotiintulon jälkeen. Kattaaksemme
tiedustelusta aiheutuvat kustannukset (puhelin- ja faksikulut jne.), perimme
tietyn summan, joka lankeaa maksettavaksi riippumatta siitä löytyykö ko. tavara
tai ei. Kadonneen matkatavaran tiedustelusta veloitamme 20€. Jos kadonnut
matkatavara löytyy paikalla oleva henkilökuntamme noutaa sen. Henkilökuntamme
voi joissakin tapauksissa auttaa ja lähettää tavarat postitse lisämaksua
vastaan. Elektroonisten laitteiden (puhelimet, tietokoneet, tabletit, ym.)
lähettäminen postitse ei ole sallittua.
KADONNUT / RIKKOONTUNUT
MATKATAVARA
Jos
matkatavarasi rikkoontuu tai katoaa lennon aikana, pitää sinun välittömästi
laskeutumisen jälkeen, ennen tulliselvitystä, ottaa yhteys lentoyhtiöön
/tulopalveluun lentokentällä ja tehdä vahinkoilmoitus (PIR-raportti). Sitä
tarvitaan korvausasioissa vakuutusyhtiön ja lentoyhtiön kanssa. Muista, ettei
PIR-raporttia voi tehdä jälkikäteen.
Kohteessa sekä lentokenttäkuljetuksilla olet itse vastuussa matkatavaroistasi.
On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat on sijoitettu linja -auton
tavaratilaan ja että matkatavarat, päällysvaatteet ym henkilökohtaiset tavarat
eivät unohdu bussiin. Kun poistut bussista, sinun on myös huolehdittava siitä,
että otat oikean matkalaukun. Jos otat vahingossa väärän matkalaukun, on sinun
vastuullasi varmistaa, että matkalaukku toimitetaan oikealle omistajalle ja
olet vastuussa kaikista tähän liittyvistä kuluista.
REKLAMAATIOT
On kaikkien
edun mukaista käsitellä mahdolliset virheet tai puutteet jo lomasi aikana.
Siksi on tärkeää, että otat välittömästi yhteyttä oppaisiimme matkakohtessasi
huomatessasi ongelmia. Huomioi, että jos et välittömästi ota kohteessa yhteyttä
oppaaseen, voit menettää oikeutesi korvauksen saamiseen. Alleviivaamme, ettei
matkamyyjillämme pohjoismaissa ole mahdollisuutta olla suoraan yhteydessä
esimerkiksi hotelleihin - siksi sinun tulee heti kääntyä kohdeoppaiden puoleen.
Jos haluat tehdä reklamaation matkasi jälkeen, voit lähettää kirjallisen
valituksen osoitteella:
[email protected]. Muista liittää mukaan varausnumerosi.